.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گیلان/ ابتلا 72 نفر به آنفلوآنزاي نوع A

معاون بهداشت و درمان علوم پزشكي گيلان گفت: 320 مورد نمونه‌برداري مبتلايان مشكوك به بيماري آنفلوآنزاي خوكي در گيلان انجام شد كه تا به امروز 72 مورد مثبت بوده و شش نفر نيز در اثر اين بيماري درگذشتند.

ارسلان داداشي در جلسه شوراي سلامت استان به وضعيت بيماري آنفلوآنزا نوع A در گيلان اشاره كرد و افزود: موج اول اين بيماري به اتمام رسيده و هم اكنون تقريبا آنفلوآنزا در وضعيت آرامي قرار دارد كه اين بيماري آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود 18 ماه تا دو سال طول بكشد.
وي با بيان اينكه ممكن است موج بعدي اين بيماري در كشور و استان آغاز شود، تصريح كرد: به همين منظور اقدام‌هاي پيشگيرانه و كنترل اين بيماري كه از خرداد ماه امسال در استان آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.
داداشي با اشاره به اينكه انتقال اين بيماري از انسان به انسان به راحتي انجام مي‌شود، اظهار داشت: تا كنون هيچ كشوري مدعي نشده كه مي‌تواند اين بيماري را در دنيا مهار كند، ولي براي جلوگيري از اشاعه بيماري آموزش و آگاهي دادن به مردم الزامي است.
وي گفت: در آگاهي دادن به مردم هيچ كتمان و پرده‌پوشي وجود ندارد، اما اگر اعتماد مردم نسبت به بهداشت و درمان از بين برود، ديگر كاري نمي‌توان انجام داد، زيرا همكاري مردم در كنترل بيماري و عوارض آن ضرورت دارد.
معاون بهداشت و درمان علوم پزشكي گيلان با اشاره به آخرين وضعيت مبتلايان به بيماري آنفلوآنزاي نوع A در استان خاطر نشان كرد: تاكنون از 320 مورد بيمار مشكوك به آنفلوآنزاي نوع A در بيمارستان رازي رشت نمونه‌برداري شده كه از اين تعداد 72 مورد مثبت بوده است و تاكنون شش نفر نيز براثر ابتلا به آنفلوآنزاي نوع A جان خود را از دست دادند.
وي با اشاره به اينكه 95 درصد بيماران مبتلا به آنفلوآنزا نياز به بستري و پزشك ندارند، اظهار داشت: در موارد خفيف اين بيماري با قرص آستامينوفن و استراحت در منزل ممكن است درمان شوند و نياز به بستري نباشد.
داداشي ميزان مرگ و ميز ناشي از اين بيماري را زير يك درصد اعلام كرد و افزود: اشاعه سريع اين بيماري نگران كننده است.
وي از 600 هزار مورد آموزش، نصب پوستر و بنر در مدارس، خيابان‌ها، فرودگاه، بيمارستان‌ها، مهدكودك‌ها با همكاري آموزش و پرورش و شهرداري و ... براي مقابله با اين بيماري خبر داد.
داداشي همچنين ايجاد پست قرنطينه در فرودگاه رشت، ايجاد حساسيت بيشتر در پست قرنطينه آستارا و انزلي، برگزاري دوره‌هاي باز آموزي پزشكان، اختصاص پنج دستگاه تخت ايزوله در بيمارستان رازي رشت، ايجاد دو اتاق ايزوله تنفسي در بيمارستان رازي رشت و آماده‌سازي دو تخت ايزوله در صومعه‌سرا، دو تخت در آستارا و دو تخت در تالش را از ديگر اقدام‌ها برشمرد.
وي با اشاره به واكسيناسيون حجاج گفت: امسال واكسيناسيون حجاج اجباري شد و به دليل استقبال مردم از اين امر، واكسن كم بود.
داداشي تصريح كرد: هماهنگي با سازمان جهانگردي و ايرانگردي، تدارك داروي مورد نياز در استان، آموزش سربازان، لوله كشي صابون مايع در يك هزار و 50 مدرسه استان و آموزش دانش‌آموزان از جمله اقدام‌هايي است كه در زمينه كنترل و اطلاع رساني بيماري آنفلوآنزاي خوكي در استان انجام شد.
وي در باره ميزان اعتبارات تخصيص يافته براي مقابله با بيماري آنفلوآنزاي خوكي در گيلان افزود: دولت 10 ميليارد تومان اعتبار براي مبارزه با بيماري آنفلوآنزاي نوع A در كشور اختصاص داده كه تاكنون يك ريال از اين مبلغ به گيلان اختصاص نيافته است فقط سه تخت با امكانات دستگاه‌ها به ما دادند كه ارزش آنها حدود سه يا چهار ميليون تومان است.
معاون بهداشت و درمان علوم پزشكي گيلان اضافه كرد: دانشگاه علوم پزشكي گيلان 117 ميليون تومان اعتبار براي ايزوله كردن اتاق‌ها، پوستر، بنر و تهيه فيلم‌هاي آموزشي هزينه كرده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.